2024–2025: Jem lokalno, živim globalno
Začetek projekta
1. 11. 2024Zaključek projekta
30. 10. 2025Vrednost
339.206,00 €
Nosilec operacije je Občina Sevnica, partnerji projketa pa so podjetje AKVAL d. o. o., Domačija Repovž, Društvo kmetic Sevnica in Društvo podeželskih žena Pod Gorjanci, Kostanjevica na Krki.
Vrednost operacije je 339.206,16 evrov, skupna višina odobrenih sredstev za sofinanciranje je 141.084,63 evrov. Višina sofinancerskih sredstev za Občino Sevnica znaša 86.965,89 evrov.
Nizka ozaveščenost prebivalcev o prednostih uporabe sladkovodnih rib in lokalnih surovin je, kljub vsem naporom občine in partnerjev, še vedno prisotna. Nakupovalni vzorci in hiter življenjski tempo nam krojijo življenje in otežujejo spreminjanje navad. Kljub temu partnerji projekta verjamejo, da bodo ljudje prepoznali prednosti lokalno pridelane in kakovostne hrane. Taka hrana pomeni manj vpliva na okolje, saj je pridelana bližje potrošniku, prav tako pa daje večjo vrednost lokalnim proizvajalcem, ki so bolj povezani z družbenimi potrebami in izzivi. Lokalno pridelana hrana je pomembna tudi za razvoj trajnostnega turizma, v katerega se na območju LAS Posavje vlaga dolgoročno. Za razvoj trajnostnega turizma je potrebno vlagati tudi v povezano infrastrukturo in trajnostno mobilnost. Ob dolgoletni krepitvi sodelovanja med lokalnimi pridelovalci, predelovalci, gostinci in širšo skupnostjo je skupen cilj, da bi ta partnerstva živela še naprej, a jih je potrebno stalno negovati, nadgrajevati z vsebinami in usmerjati v pravo smer. Krepitev partnerstva in promocija lokalno pridelane hrane bodo tudi v prihodnje prispevali h kakovostnejši prehrani, izboljšali kakovost življenja in v lokalno okolje privabili dodatne obiskovalce.
Cilji in rezultati operacije
- Povečanje uporabe sladkovodnih rib v lokalni prehrani: Z izvedbo kulinaričnih dogodkov, degustacij in delavnic bo operacija povečala ozaveščenost in uporabo lokalnih ribjih proizvodov. K tem dogodkom želimo privabiti vsaj 480 udeležencev, kar bi pomenilo velik vpliv in možnost prenosa informacij ter znanja tudi na druge, ki se dogodkov ne bodo udeležili.
- Spodbujanje trajnostnega turizma in mobilnosti: Spodbuditi želimo rabo električnih koles in Vespe ter obiskovalce in lokalne prebivalce naučiti ravnanja s takšnimi prevoznimi sredstvi ter pokazati, kako območje lahko deluje tudi trajnostno. Ob tem želimo organizirati tudi najmanj dve turistični turi ter nadalje razvijati nastanitvene zmogljivosti območja.
- Krepitev lokalne ekonomije in sodelovanja: Z nakupom opreme za organizacijo dogodkov in prenovo nastanitvenih kapacitet bomo podprli lokalne podjetnike (gostince in ribogojce), kar bo prispevalo k gospodarski rasti. Na dolgi rok bo to pomenilo boljšo osnovo za krepitev lokalnih zaposlitvenih možnosti, kar je pomembno tako za zaposlovanje žensk, ki v lokalnih okoljih lažje pokažejo vse svoje prednosti, kot tudi za vključitev mladih in starejših kot tistih družbenih skupin, ki na podeželju potrebujejo posebno pozornost.
- Ozaveščanje o trajnostnih praksah: S promocijskimi materiali, izobraževalnimi delavnicami, digitalno kampanjo in turističnimi turami bo operacija povečala ozaveščenost o trajnostnih praksah in pomenu lokalnih surovin. S tem bomo še naprej delovali v smeri lokalnih prehranskih verig in razvoja lokalne ekonomije, ki je osnova razvoja države, saj je bolj odporna na krize.
Glavni učinki in pričakovane koristi za ciljne skupine
- Mladi: Izobraževanje o pomenu lokalne hrane in trajnostnih praks bo povečalo njihovo ozaveščenost in interes za trajnostni način življenja.
- Starejši: Povečana ozaveščenost o zdravilnih lastnostih sladkovodnih rib bo izboljšala njihovo prehrano in zdravje.
- Širša skupnost: Dogodki in delavnice bodo okrepili skupnostni duh, povečali povezanost med lokalnimi akterji in spodbudili uporabo lokalnih surovin.
Aktivnosti na projektu
IZVEDBA INVESTICIJE, NAKUP OPREME IN IZVEDBA DOGODKOV
Investicije: Prenova nastanitvenih kapacitet pri Domačiji Repovž (gradbena dela, strojne in elektro inštalacije).
Nakup opreme: Nakup 6 električnih koles in motornega kolesa, nakup šotora, odra, miz s prti in stolov za organizacijo dogodkov.
Izvedba dogodkov: Organizacija vsaj 14 kulinaričnih dogodkov in degustacij za promocijo uporabe lokalnih sladkovodnih rib v prehrani ter 2 javnih kulinaričnih dogodkov na prireditvah oziroma tržnicah. Dogodki bodo vključevali pripravo ribjih jedi, degustacije ter izobraževalne delavnice za mlade in starejše, kar bo povečalo ozaveščenost o prednostih lokalnih surovin.
PROMOCIJA IN OBVEŠČANJE JAVNOSTI
Ustvarjanje in distribucija promocijskih materialov z računalnikom in fotoaparatom za podporo trajnostne prakse z omogočanjem digitalne distribucije informacij, vključno z USB ključki, video vsebinami in tiskovinami. Aktivnosti bodo usmerjene v ozaveščanje prebivalcev o prednostih lokalnih ribjih proizvodov, trajnostnih praksah ter pomembnosti akvakulture za lokalno gospodarstvo. Promocijske vsebine bodo prikazovale zgodbo ribogojnice, pripravo jedi in povezavo z lokalnimi pridelovalci.