Gumb išči|

Zapri iskalnik

Tedenske novice 6. 6. 2025

6. 6. 2025 • Tedenske novice

Izteka se rok za oddajo pobud v okviru participativnega proračuna Občine Sevnica 2026


Občina Sevnica vabi občanke in občane k oddaji pobud za participativni proračun za leto 2026. Rok za oddajo pobud se hitro približuje – pobude je mogoče oddati najkasneje do 12. junija 2025.

Participativni proračun je mehanizem, ki občanom omogoča, da neposredno sooblikujejo del občinskega proračuna z izvedbo projektov, ki izboljšujejo kakovost življenja v lokalnem okolju.

V okviru aktualnega postopka zbiranja pobud je za posamezno območje določenih 24.000 evrov, pri čemer mora biti vrednost posamezne pobude najmanj 3.000 evrov oziroma največ 8.000 evrov z vključenim DDV.  Pobudo lahko oddajo posamezniki s stalnim prebivališčem v občini Sevnica, ki so dopolnili 15 let. Pobude se oddajajo za projekte in ureditve iz njihove krajevne skupnosti. 

Vsak lahko poda več pobud, vsako pobudo pa je potrebno vložiti na ločenem obrazcu.

Pobude morajo biti izvedljive v letu 2026 in skladne s pristojnostmi občine. Občani lahko predlagajo projekte s področij, kot so urejanje javnih površin, spodbujanje trajnostne mobilnosti, ureditev športnih in rekreacijskih površin, ohranjanje naravne in kulturne dediščine ter druge izboljšave v skupnosti.

Pobude je mogoče oddati elektronsko preko obrazca na spletni strani Občine Sevnica (rubrika Uradne objave → Participativni proračun), ali osebno na naslov Občina Sevnica, Glavni trg 19a, 8290 Sevnica, s pripisom Participativni proračun 2026.

Vse podrobne informacije, merila in obrazci za oddajo pobud so dostopni na spletni strani Občine Sevnica, v rubriki Participativni proračun.

Občanke in občani vabljeni, da izkoristijo to priložnost in s svojimi idejami prispevajo k oblikovanju skupnega prostora.

 

Zbirni center Sevnica bo od naslednjega četrtka do sobote zaprt


Od četrtka, 12. junija, do predvidoma sobote, 14. junija, bo zaradi popolne zapore javne poti zaprt dostop do Zbirnega centra Sevnica. Na območju namreč potekajo sanacijsko vzdrževalna dela na kanalizacijskem sistemu od objekta RVD3 do objekta kovaštva Jug. V tem času zbirni center ne bo obratoval.

Občanke in občane prosimo za razumevanje.

 

Spremembe temeljnih aktov Občine Sevnica v skladu z novo zakonodajo


Občinski svet Občine Sevnica je na majski seji obravnaval in sprejel sveženj sprememb temeljnih občinskih aktov – Statuta Občine Sevnica, Poslovnika Občinskega sveta Občine Sevnica ter nov Odlok o določitvi volilnih enot za volitve članov občinskega sveta. Spremembe so bile potrebne zaradi uskladitve z novelo Zakona o lokalnih volitvah (ZLV-K), ki je bila sprejeta novembra 2024 in je prinesla več vsebinskih novosti pri izvajanju volilnega procesa.

Uskladitev statuta z novo zakonodajo

Spremembe in dopolnitve Statuta Občine Sevnica zajemajo predvsem uskladitev določb glede:

  • poteka konstitutivne seje občinskega sveta,
  • začetka in trajanja mandata članov občinskega sveta in župana,
  • terminologije v določbah o nadzornem odboru,
  • števila članov svetov krajevnih skupnosti.

Med pomembnejšimi spremembami velja izpostaviti, da se po novem občinski svet konstituira že z dnem seznanitve z aktom o izidu volitev, brez potrjevanja mandatov. Mandati članov sveta in župana trajajo do prve seje novoizvoljenega sveta.

Spremenjena je bila tudi dikcija v členih, ki urejajo delo nadzornega odbora – izraz »nadzorovana oseba« je bil nadomeščen z zakonsko ustreznejšim pojmom »uporabnik proračunskih sredstev«.

Na pobudo krajevnih skupnosti je bilo število članov posameznih svetov KS usklajeno z zakonsko dopustnim razponom (od 5 do 11 članov). Spremenjena določila se bodo začela uporabljati z razpisom naslednjih rednih lokalnih volitev, izjema so le določbe o nadzornem odboru, ki veljajo že z uveljavitvijo sprememb.

Posodobitev poslovnika občinskega sveta

Tudi poslovnik je bil dopolnjen predvsem zaradi prilagoditve noveli ZLV-K. Spremembe se nanašajo na:

  • poenostavljen postopek konstituiranja sveta (brez potrjevanja mandatov),
  • novo sestavo dnevnega reda prve seje,
  • določitev roka za sklic seje in kdo jo vodi (najstarejši član sveta),
  • črtanje določb, ki niso več v skladu z zakonodajo (npr. komisija za potrjevanje mandatov).

S tem je poslovnik usklajen z aktualnim zakonskim okvirjem, kar bo omogočilo preglednejšo in hitrejšo izvedbo prvih sej po volitvah.

Nov odlok o volilnih enotah

Občinski svet je sprejel tudi nov Odlok o določitvi volilnih enot za volitve članov občinskega sveta, ki v večji meri povzema dosedanjo ureditev, uvaja pa tudi nekaj pomembnih sprememb:

  • naselje Pečje je po novem vključeno v 2. volilno enoto skupaj z mestom Sevnica, kar poenostavlja organizacijo volitev na tem območju,
  • naselje Marendol je dodano območju 4. volilne enote,
  • sedeži volilnih enot so bili črtani, saj jih zakon več ne določa.

V vseh štirih volilnih enotah se skupno voli 25 članov občinskega sveta. Preračunano število volivcev na posameznega svetnika ostaja sorazmerno enakomerno porazdeljeno.

Transparentno in zakonito delovanje

S sprejemom teh sprememb Občina Sevnica zagotavlja usklajenost s spremembami nacionalne zakonodaje in hkrati krepi preglednost, učinkovitost in zakonitost delovanja svojih predstavniških teles in volilnih postopkov.

 

S spremembo pravilnika višje sejnine za vse funkcionarje v občini


Na seji Občinskega sveta Občine Sevnica je bil sprejet predlog sprememb in dopolnitev Pravilnika o plačah in drugih prejemkih občinskih funkcionarjev ter članov delovnih teles in svetov krajevnih skupnosti. Glavni razlog za spremembo pravilnika je bila dolgotrajna stagnacija višine sejnin v primerjavi z rastjo življenjskih stroškov in plač v javnem sektorju.

Višina sejnin vezana na plačo župana

Ključna novost pravilnika je, da se višina sejnin po novem določa v odstotku od osnovne mesečne plače župana za poklicno opravljanje funkcije. Tak način določitve omogoča sprotno usklajevanje sejnin s spremembami v plačnem sistemu.

Spremembe bodo uveljavljene s 1. januarjem 2026, s čimer bo omogočeno ustrezno načrtovanje proračuna. Predvidena je postopna rast do leta 2028.

Finančni učinki in zakonodajna uskladitev

Spremembe bodo v letu 2026 pomenile povečanje izdatkov za sejnine med 10 in 13 odstotki, za člane svetov krajevnih skupnosti pa za nekaj več kot 75 odstotkov. Do leta 2028 bo skupni dvig v primerjavi s trenutnim stanjem znašal približno 60 odstotkov.

Poleg uskladitve z inflacijo je bila sprememba potrebna tudi zaradi novosti v zakonodaji, kot sta novi Zakon o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju in novela Zakona o lokalnih volitvah (ZLV-K).

Zakaj uskladitev sejnin?

Višina sejnin za občinske svetnike, člane delovnih teles in člane svetov krajevnih skupnosti se v občini Sevnica že več let ni bistveno spreminjala. V tem času so se življenjski stroški in plače v javnem sektorju občutno povečali, kar pomeni, da je realna vrednost dosedanjih sejnin znatno upadla.

Pobudo za uskladitev sejnin je podal občinski svet v razpravi konec leta 2024. Občinska uprava je nato pripravila primerjalno analizo, ki je pokazala, da so bile sejnine v Sevnici v določenih primerih že med nižjimi v primerjavi s primerljivimi občinami.

Z novim pravilnikom je višina sejnin vezana na osnovno plačo župana, kar zagotavlja, da se bodo sejnine v prihodnje samodejno prilagajale gibanju plač v javnem sektorju. To pomeni bolj pregleden in dolgoročno vzdržen sistem, ki odraža tudi pomembnost in odgovornost funkcij, ki jih posamezniki opravljajo v organih občine.

Pregled sprememb višine sejnin

Funkcija

Trenutno (EUR)

1. 1. 2026 (EUR)

1. 1. 2028 (EUR)

Član občinskega sveta

195,00

220,96

318,63

Predsednik delovnega telesa

60,00

88,39

127,45

Član delovnega telesa

40,00

44,19

63,73

Predsednik nadzornega odbora

195,00

220,96

318,63

Član nadzornega odbora

135,00

152,46

219,85

Član sveta krajevne skupnosti

25,00

44,19

63,73

Predsednik sveta krajevne skupnosti

280,00

309,35

446,08

         

Vir: Obrazložitev sprememb pravilnika, maj 2025

Sklep in prihodnji koraki

Sprejem novega pravilnika pomeni korak k bolj preglednemu in usklajenemu sistemu nagrajevanja za opravljeno delo funkcionarjev, članov delovnih teles in svetov krajevnih skupnosti. Občinska uprava bo v predlogu proračuna za leto 2026 zagotovila ustrezna sredstva za izvajanje novega pravilnika.

 

kuvertaNaroči se na e-novice